Mac odzyskiwanie danych i systemu

Mac odzyskiwanie danych i systemu

Mac odzyskiwanie danych i systemu: Co się stało?

Do utraty dostępu do danych lub do całego systemu może dojść z różnych powodów. W przypadku MacBooków Pro lub Macbooków Air najczęściej przyczyną jest upadek całego maca. W przypadku zarówno MacBook Pro, MacBook, MacBook Air jaki i iMac, Mac Pro i Mac mini może być to spowodowane błędnym zapisem jakiegoś pliku. Często pojawia się to po twardym resecie wykonanym przez użytkownika. Do twardego resetu dochodzi najczęściej w przypadku gdy komputer przestał odpowiadać i od dłuższego czasu wyświetla to samo, niezależnie od tego co robi jego użytkownik.

Mac odzyskiwanie danych i systemu: Jakie są objawy?

Oprócz normalnego braku plików uszkodzenie dysku może się objawiać nie włączaniem się systemu operacyjnego lub ciągłym zawieszaniem się całego systemu lub jego elementów. Przykładem tego może być zatrzymywanie się na białym ekranie w czasie uruchamiania systemu, resetowanie się w czasie ładowania systemu (np. ładowanie dochodzi do połowy paska i w tym momencie Mac się resetuje). Czasami system uruchamia się ale działa bardzo wolno i w pewnych momentach przestaje reagować na komendy.

Mac odzyskiwanie danych

Mac odzyskiwanie danych i systemu: Do czego mogło dojść?

Potencjalne uszkodzenia mogą być duże. Może to oznaczać uszkodzenie sektorów dysku lub całej jego mechaniki. Ustalenie do jakiego rodzaju uszkodzeń doszło powinno należeć do specjalistów. W przypadku uszkodzenia plików lub sektorów dysku koszt odzyskania danych może być względnie niewielki. Jeśli doszło do uszkodzenia mechaniki dysku to koszty będą już znaczne. Na szczęście do uszkodzenia mechaniki dysku dochodzi bardzo rzadko. Najczęstszym powodem odzyskiwania danych lub systemu jest uszkodzenie samych plików lub sektorów dysku.

Mac odzyskiwanie danych i systemu: Co można zrobić samodzielnie?

Z samodzielnych sposobów naprawy polecamy narzędzia dostarczane przez sam OS X. Niestety czasami jedyne co podpowiadają to format dysku oznaczający utratę wszystkich danych. Dlatego sugerujemy używanie tego rodzaju narzędzi z wielką ostrożnością.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.

Polecamy nasze inne kursy:

KONTAKT:


Grzegorz Sobótka

603377273

g.sobotka@grandkom.pl

Facebook