Problem z MacBook Pro, MacBook Air, lub iMac nie łączy się z siecią WiFi lub nie widzi WiFi.

Problem z MacBook Pro, MacBook Air,

lub iMac nie łączy się z siecią WiFi lub nie widzi WiFi

W wielu przypadkach WiFi jest jedynym sposobem na przesyłanie plików między komputerami Mac. Dodatkowo zapewnia ono możliwość dostępu do internetu. Dlatego brak możliwości podłączenia się do WiFi może być bardzo dużym problemem.

Problem z MacBook Pro, MacBook Air, lub iMac nie łączy się z siecią WiFi lub nie widzi WiFi. Przyczyny:

Przyczyn braku możliwości podłączenia się do WiFi może być bardzo wiele. Jeśli karta w Mac jest uszkodzona to ten problem nie obejdzie się bez wizyty u specjalisty. Często jednak problem da się naprawić bez tak drastycznych posunięć.

Problem z MacBook Pro, MacBook Air, lub iMac nie łączy się z siecią WiFi lub nie widzi WiFi. Rozwiązania:

Istnieje wiele sposobów na naprawienie WiFi:

1. Sprawdź ustawiania WiFi: W ustawieniach swojego WiFi warto sprawdzić w jaki sposób Mac uzyskuje adres IP. Czy jest to ręcznie przypisany adres czy dynamicznie pobierany z serwera DHCP. W razie potrzeby warto spróbować zmienić te ustawienia na dynamiczne.

2. Należy sprawdzić czy WiFi jest widziane przez Mac. Jeśli na liście jest wiele WiFi to ustawić je tak aby Mac łączył się z tą WiFi, która jest dla nas najważniejsza.

3. Usuń ustawienia sieci i dodaj je ponownie: Czasami najwygodniej usunąć ustawienia danej sieci WiFi i dodać sieć jeszcze raz. 

4. Sprawdź czy WiFi ma w sobie internet. Jeśli wszystko wydaje się w porządku a internet i tak nie działa warto sprawdzić czy wybrane przez nas WiFi posiada dostęp do internetu. Można to zrobić podłączając się za pomocą kabla rj45 lub podłączyć za pomocą WiFi inne urządzenie.

5. Sprawdź ustawienia Routera: Często zdarza się tak że różne powody przyczyniają się do błędnej pracy Routera (urządzenia, które rozdaje internet) lub access pointa (urządzenia, które tworzy sieć bezprzewodową). Jeśli użytkownik nie jest pewien jak powinien być ustawiony Router to może go przynajmniej zresetować. Aby to zrobić należy odłączyć zasilanie Routerowi na co najmniej 30 sekund.

6. Reset PRAM i SMC. W niektórych przypadkach problem to błędy w PRAM i SMC powodują błędy w łączności WiFi. Reset tych ustawień czasami pomaga w ich naprawieniu.

7. Usuń ustawienia preferencji internetowych: Jeśli pojawiły się błędy w oprogramowaniu to usuniecie ustawień może to poprawić. Komputer powinien utworzyć je na nowo ale zaleca się zabezpieczenie ich przed usunięciem. Pliki powinny nazywać się podobnie:

  • apple.internetconfig.plist
  • apple.internetconfigpriv.plist

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo – szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.

Polecamy nasze inne kursy:

KONTAKT:


Grzegorz Sobótka

603377273

g.sobotka@grandkom.pl

Facebook