Problem zepsutych ikon w Dock OS X Yosemite

Problem zepsutych ikon w Dock OS X Yosemite

Uszkodzone lub zepsute ikony mogą pojawić się zarówno w Dock, na pulpicie, w finderze czy w Lunchpadzie. Często podejrzewa się że przyczyną tego stanu jest uszkodzona karta graficzna, jednak nie zawsze tak jest. Problem ten dotyczy najczęściej systemu Yosemite i Maverick. Problem z zepsutymi może pojawić się na każdym komputerze Mac: iMac, MacBook, MacBook Pro, MacBook Air, Mac mini, Mac Pro. Jeśli zobaczymy ten obrazek zamiast jakiejś ikony w naszym Docku należy zastosować się do kilku prostych kroków aby to naprawić. Należy jednak pamiętać że używanie terminala należy do zaawansowanych funkcji systemu Mac OS X. Jeśli więc nie jesteśmy pewni to lepiej pozostawić to profesjonalistom.

Problem zepsutych ikon w Docku OS X Yosemite - rozwiązanie problemu za pomocą terminala:

  1. Uruchom Terminal

Np. poprzez wyszukiwarkę Spotlight (Command + Spacja)

  1. Wpisujemy i klikamy enter, gdy wyświetli się zapytanie o hasło należy wpisać hasło konta użytkownika:
    sudo find /private/var/folders/ -name com.apple.dock.iconcache -exec rm {} \;
  2. Wpisujemy i klikamy enter:
    sudo find /private/var/folders/ -name com.apple.iconservices -exec rm -rf {} \;
  3. Wpisujemy i klikamy enter:
    sudo rm -rf /Library/Caches/com.apple.iconservices.store

Problem zepsutych ikon w Docku OS X Yosemite - ważne: 

Proponujemy kopiowanie linii i wklejanie ich do Terminala w celu wykluczenia błędów, które mogłyby wystąpić przy przepisywaniu.

Teraz uruchamiamy ponownie komputer. Po ponownym uruchomieniu komputera ikony powinny zostać naprawione.

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo – szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.

Polecamy nasze inne kursy:

KONTAKT:


Grzegorz Sobótka

603377273

g.sobotka@grandkom.pl

Facebook