Jak sprawdzić, czy masz Silver Sparrow’a?
Fruwa Ci w systemie Silver Sparrow?
- a) Tak
- b) Nie
- c) Nie wiem
- d) A co to?
Jeśli Twoja odpowiedź jest jedną z powyższych, to najwyższy czas sprawdzić stan systemu operacyjnego. Tak, tak, masz Maca, Mac OSx jest odporny. Otóż nie, żaden system nie jest odporny o ile jest systemem innym niż stare komórki. I mówimy to tak swobodnie, ponieważ sami jesteśmy entuzjastami Maców. A część z nas jeszcze Windowsów. Jeśli jest co popsuć, to jest tez czym popsuć i jak popsuć. I znajdzie się prędzej, czy później skuteczna droga dotarcia do każdego systemu operacyjnego i jego zainfekowania. Nie bez powodu firmy komputerowe wynajmują hakerów do pracy dla siebie za ciężkie pieniądze lub ekwiwalent w najnowszym sprzęcie. Tak przecież było z z iPhone 12. Apple dało betatesterom smartfony do użytku żeby znaleźli luki. Wśród nich byli zarówno cywile jak i wykwalifikowani łamacze systemów.
Jak to sprawdzić?
- UŻYCIE STANDARDOWYCH NARZĘDZI MAC OS
Polega na szukaniu plików w standardowy sposób np. za pomocą Findera lub Spotlight. Mankament takiego rozwiązania to fakt, ze część z plików Silver Sparrow ma kropkę na początku nazwy. To z kolei powoduje, że nie znajdzie go użytkownik, który o tym nie wie.
- UŻYCIE Terminala
- To narzędzie znajdziecie w folderze Aplikacje > Narzędzia. I tam już nie będzie miało znaczenia, jak rozpoczyna się nazwa. Najpierw uruchom Terminal. Następnie wpisuj kolejne komendy. Spowoduje to wejście do teczki biblioteki użytkownika:cd ~/Library/
- Następnie należy wyświetlić zawartość folderu:
ls -al - Dalej sprawdzić, czy na liście widnieje plik._insu
- Kolejnym krokiem jest komenda:cd /tmp/ls -al
- Ponownie należy sprawdzić listę., ale tym razem szukając plików:agent.shversion.json version.plist
Jeżeli powyższe pliki figurują na liście wyników wyszukiwania, to ptaszek siedzi u was. Teraz warto byłoby warto mieć tego wróbla w garści i o tym już niedługo. A w razie potrzeby teraz i w przyszłości służymy pomocą i naszymi usługami informatycznymi. Wystarczy zadzwonić lub napisać maila, opisać zwięźle program i dostarczyć nam sprzęt, a jeśli problem da się rozwiązać zdalnie to tez możemy to zrobić.
Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.
Polecamy nasze inne kursy:
Kontakt:
Grzegorz Sobótka
603377273