MacMail nie działa z Gmailem?
MacMail jest producenckim programem pocztowym do obsługi poczty elektronicznej w systemie MacOSx. Jest bardzo wygodny, ponieważ stworzony przez autorów samej maszyny na której pracuje. Zatem jest dostosowany do jej parametrów, jak również do pracy systemu operacyjnego. Pod ten program można podłączyć konto pocztowe innego usługodawcy. Jednym z nich jest Gmail. wszystko działa sprawnie. Zdarza się jednak co jakiś czas, że MacMail nie działa z Gmailem. Podobnie jak Outlook, który też czasami odmawia współpracy z kontami innych poczt. O tym dlaczego Outlook nie działa z Gmailem pisaliśmy w poprzednim artykule. Rozwiązanie zresztą jest analogiczne. Sytuacja, w której MacMail po prostu nie chce pozwolić na zalogowanie mimo poprawnych danych jest wynikiem podniesienia poziomu bezpieczeństwa przez Google dla poczty. Jaka jest przyczyna i jak wybrnąć sobie poradzić? Piszemy poniżej.
W czym tkwi problem?
Dbanie o bezpieczeństwo pracy z pocztą elektroniczną nie leży wyłącznie po stronie dostawcy, albo wyłącznie po stronie użytkownika. Tutaj konieczna jest praca po obu krańcach. Swoją część pracy użytkownik wykonuje przez przestrzeganie przynajmniej głównych zasad bezpieczeństwa. Mówimy o nich w materiale na naszym kanale YT. Jeśli chcemy skutecznie i bezpiecznie korzystać z poczty należy również zaopatrzyć się w odpowiedniego antywirusa dla Macbooka. Jak również aktualizować system i zasady bezpieczeństwa. A jeśli system nie jest już wspierany zaktualizować go do nowej wersji Natomiast Google po swojej stronie podniósł ostatnio poziom zabezpieczeń przy logowaniu wprowadzaniem dwuetapowej weryfikacji, a zmiana wprowadzona jest od 30 maja 2022 r.
Jak rozwiązać problem?
Zajmie to mniej niż kwadrans. Jesteśmy od tego, żeby Wam pomagać, a Wy od tego, żeby korzystać ze sprawnie działających programów i sprzętu. .Jeśli jednak zdecydujecie się samodzielnie na rozwiązanie problemu z niedziałającą pocztą, bazującą na Gmailu, to co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do działania?
Przede wszystkim wiedzieć co system chce Wam powiedzieć. Mianowicie otrzymacie komunikat „The server for account „Gmail” returned the error „[AUTHENTICATIONFAILED] Invalid credentials (Failure).” Your username/password or security settings may be incorrect. Would you like to try re-entering your password? Następnie prośbę o wpisanie hasła ponownie. Tutaj jednak trzeba jednak zadziałać z poziomu poczty źródłowej i tam dokonać odpowiednich zmian. Po to aby ponowne wpisanie hasła dało rezultat, gdyż jest to ten właśnie drugi etap weryfikacji logowania, a nie ponowiony pierwszy – jak może się wydawać.1. Trzeba włączyć weryfikację dwuetapową w Gmailu.
2. Następnie w tym samym dziale, na koncie Google stworzyć hasło do aplikacji, którą jest w tym wypadku poczta.
3. Zapisać, zamknąć przeglądarkę i Outlooka.
4. Najlepiej również wyczyścić cache przeglądarki i foldery tymczasowe na dysku.
5. Na koniec zamknąć system, odczekać ~20 sekund i uruchomić ponownie komputer do dalszej pracy.
Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo, szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.
Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,po dostarczeniu nam sprzętu lub online.
Polecamy nasze inne kursy:
Kontakt:
Grzegorz Sobótka
603377273
g.sobotka@grandkom.pl