Outlook nie działa z Gmailem?
MS Outlook jest programem pocztowym do obsługi poczty elektronicznej. Dość elastycznym w swoim funkcjonowaniu, chociażby dlatego, że ma dwie wersje: webową i aplikację. Pod ten program można podłączyć pocztę założoną na outlook.live a nawet inne konto pocztowe, jeśli nie ma się konta Microsoft. Jednym z takich kont innego dostawcy poczty jest popularny Gmail od Google corp. I wszystko zwykle chodziło dobrze i sprawnie, aż do momentu gdy Outlook przestał współpracować. Tak to wygląda z poziomu użytkownika. Jaka jest tak naprawdę przyczyna tego, Outlook nie działa z Gmailem? Jak to naprawić? Spieszymy z pomocą i wyjaśnieniem problemu.
W czym tkwi problem?
Warto zaznaczyć, że nie tylko reagowanie na zmiany u usługodawców jest wymagane, jeśli chcemy skutecznie korzystać z poczty. Należy również zaopatrzyć się w odpowiedniego antywirusa dla Macbooka. Jak również aktualizować system i zasady bezpieczeństwa. A jeśli system nie jest już wspierany zaktualizować go do nowej wersji.
Jest kilka zasad głównych dot. bezpieczeństwa pracy z pocztą elektroniczną. Mówimy o nich w materiale na naszym kanale YT. Są to czynności, które może wykonać użytkownik Outlooka. Natomiast w tym przypadku Outlook nie działa z Gmailem z powodu działania usługodawcy w zakresie bezpieczeństwa. Chodzi bowiem o Rozszerzenie bezpieczeństwa. Aktualnie wymagana jest dwuetapowa weryfikacja, a zmiana wprowadzona jest od 30 maja 2022 r.
Jak rozwiązać problem?
Zajmie to mniej niż kwadrans. Jesteśmy od tego, żeby Wam pomagać, a Wy od tego, żeby korzystać ze sprawnie działających programów i sprzętu. .Jeśli jednak zdecydujecie się samodzielnie na rozwiązanie problemu z niedziałającą pocztą, bazującą na Gmailu, to co trzeba wiedzieć przed przystąpieniem do działania?
Przede wszystkim wiedzieć co system chce Wam powiedzieć. Mianowicie otrzymacie komunikat „The server for account „Gmail” returned the error „[AUTHENTICATIONFAILED] Invalid credentials (Failure).” Your username/password or security settings may be incorrect. Would you like to try re-entering your password? Następnie prośbę o wpisanie hasła ponownie. Tutaj jednak trzeba jednak zadziałać z poziomu poczty źródłowej i tam dokonać odpowiednich zmian. Po to aby ponowne wpisanie hasła dało rezultat, gdyż jest to ten właśnie drugi etap weryfikacji logowania, a nie ponowiony pierwszy – jak może się wydawać.
1. Trzeba włączyć weryfikację dwuetapową w Gmailu.
2. Następnie w tym samym dziale, na koncie Google stworzyć hasło do aplikacji, którą jest w tym wypadku poczta.
3. Zapisać, zamknąć przeglądarkę i Outlooka.
4. Najlepiej również wyczyścić cache przeglądarki i foldery tymczasowe na dysku.
5. Na koniec zamknąć system, odczekać ~20 sekund i uruchomić ponownie komputer do dalszej pracy.
Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo, szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.
Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub online.
Polecamy nasze inne kursy:
Kontakt:
Grzegorz Sobótka
603377273