You are currently viewing Mac strasznie zwolnił? Przyśpieszamy działanie Macka – część 4

Mac strasznie zwolnił? Przyśpieszamy działanie Macka – część 4

Mac strasznie zwolnił?

Przyśpieszamy działanie Macka – część 4

Oto kolejna porcja porad małych i dużych, które pomogą przyśpieszyć działanie naszego Macka.

Mac strasznie zwolnił?

1.

Wyłącz Dashboard. Jeśli go nie używasz to wyłącz go aby przyśpieszyć działanie Twojego komputera typu Mac.

Mac strasznie zwolnił? Instalacja Mac OS

2.

Oczyść dysk twardy. Oprócz tego że duża ilość danych zabiera miejsce na dysku to dodatkowo wydłuża czas wyszukiwania plików. Aby zwiększyć szybkość działania Macka usuń niepotrzebne dane. Dodatkowo pamiętaj że aby Mac działał sprawnie potrzebuje około 10% wolnego miejsca na dysku.

3.

Oczyść pulpit. Posiadanie dużej ilości ikonek na pulpicie odrobinę spowalnia Twojego macka. Usuń te których nie używasz.

4.

Wyłącz podgląd ikon. Jeśli masz dużo rzeczy w folderach, to program Finder musi otworzyć każdą z nich aby wyświetlić podgląd tej ikony. Wyłącz to aby przyśpieszyć działanie Macka szczególnie w czasie przeglądania folderów.

5.

Wyłącz zmieniającą się tapetę. To bardzo fajna funkcja, ale jeśli chcesz odrobinę przyśpieszyć działanie swojego Macka to wyłącz ją.

6.

Używaj "Preview" i "Quicklook Open Files". Te programy szybciej działają bo są mniejsze. Jeśli potrzebujesz tylko szybko zajrzeć do pliku lub dokumentu użyj tych lżejszych programów.

7.

Wyłącz animacje. Im mniej animacji tym szybciej będzie działał Mac.

8.

Usuń elementy z menu podręcznego. Większość użytkowników nie używa wielu z elementów menu podręcznego. Usuń te których nie używasz aby Twój Mac był szybszy.

9.

Pomiń weryfikację obrazów dysków. Większość obrazów dysków jest robiona poprawnie. Zwróć uwagę że ta zmiana wprowadza pewne ryzyko.

10.

Aktualizuj sterowniki drukarek. Stare sterowniki drukarek potrafią zajmować dużo czasu procesora i ramu. Sprawdź czy nie ma nowszych sterowników do drukarki aby przyśpieszyć działanie Macka.

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo – szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.

Polecamy nasze inne kursy:

KONTAKT:


Grzegorz Sobótka

603377273

g.sobotka@grandkom.pl

Facebook

Dodaj komentarz

17 − 13 =