You are currently viewing Mac: Nie widać komputerów w sieci w pasku bocznym w Finderze w czasie załączania plików.

Mac: Nie widać komputerów w sieci w pasku bocznym w Finderze w czasie załączania plików.

Mac: Nie widać komputerów w sieci w pasku bocznym w Finderze w czasie załączania plików

Objawy:

Problem, o którym mowa dotyczy wszelkiego rodzaju komputerów firmy Apple. Zdarza się zarówno na MacBook, MacBook Pro, MacBook Air jak i na iMac, Mac mini czy Mac Pro. Przypadłość ta polega na czasowym znikaniu komputerów z paska bocznego w programie Finder ale tylko w czasie załączania plików. Ciekawe jest to że w tym samym czasie w programie Finder ale uruchomionym niezależnie od programu, na którym pracuje użytkownik wszystko jest w porządku i widać tam wszystkie komputery w sieci. Problem jest o tyle ciekawy że nie zdarza się zawsze. Występuje od czasu do czasu. W momencie gdy taki problem wystąpi załączenie pliku jest nie możliwe. Dotyczy to programów pocztowych (Mail, Thunderbird, Outlook), graficznych (Photoshop, Corel, Indesign), Biurowych (Pages, Numbers, Keynote, Microsoft Word, Microsoft Excel, Mircosoft Powerpoin) oraz wielu innych programów, w których użytkownik chce załączyć, otworzyć lub użyć pliku umieszczonego na innym komputerze pracującym w tej samej siec.

Mac: Nie widać komputerów w sieci w pasku bocznym w Finderze w czasie załączania plików. Potencjalne przyczyny:

Najprawdopodobniej przyczyną problemu jest wadliwie działające oprogramowanie systemowe. Winnym niestety jest system operacyjny Yosemite lub Maverick. W systemie operacyjnym Yosemite jest to najczęściej wina airdrop.

Mac: Nie widać komputerów w sieci w pasku bocznym w Finderze w czasie załączania plików.Możliwe rozwiązania problemu:

Najprostszym i niestety najmniej wygodnym sposobem jest uruchomienie ponowne załączania pliku. Nie naprawia to permanentnie problemu ale w wielu przypadkach jest podstawą do szybkiego rozwiązania problemu. Stałym rozwiązaniem problemu często jest wyłączenie usługi airdrop. Jak się okazuje ta właśnie funkcja często powoduje problemy sieciowe w Yosemite.

Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo – szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.

Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,
po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.

Polecamy nasze inne kursy:

KONTAKT:


Grzegorz Sobótka

603377273

g.sobotka@grandkom.pl

Facebook

Dodaj komentarz