Mac problem z WiFi
Mac problem z WiFi. Diagnoza – przycisk ALT.
Mac nie łączy z WiFi? Mac nie widzi sieci WiFi? Mac widzi sieć ale nie może się z nią połączyć? Mac rozłącza się z siecią WiFi? Mac łączy się z siecią ale nie można otwierać stron WWW? Wszystkie te sytuacje przydarzają się od czasu do czasu każdemu Mac’owi z kartą WiFi na pokładzie. Aby sprawdzić przyczynę problemu należy przeprowadzić diagnozę sieci. Najprostszym sposobem jest przeprowadzenie jej z poziomu samego Mac’a. Aby to zrobić należy trzymając klawisz alt kliknąć na ikonce sieci WiFi znajdującej się na pasku. Już na tym etapie możemy zobaczyć dużo informacji o sieci do której jest podłączony Mac, być może to one rozwiążą problem.
Zobaczyć tu można czy dostępny jest internet w tej sieci. Następnym ważnym elementem jest szybkość transmisji. Ważne aby była ona wyższa od szybkości internetu jaki jest podłączony do tego Routera lub Access Pointa. Jeśli płacimy za internet o prędkości 100 Mb/s a szybkość WiFi wynosi tylko 54 Mb/s albo 22 Mb/s to znaczy że internet dostępny na naszym Mac’u może być szybszy. Oznacza to że nie wykorzystujemy całości łącza za jakie płacimy.
Następnym elementem dostępnym gdy klikniemy na ikonkę WiFi trzymając jednocześnie przycisk ALT jest informacja o szumach. Jeśli szumy są znaczne to znaczy że być może problem wynika właśnie z tych szumów w eterze. Szumy te mogą być powodowane przez inne sieci pracujące na tych lub nieodległych kanałach lub inne urządzenia elektryczne. Kanał sieci również widać w tym menu.
Najważniejszym elementem tego menu jest diagnoza sieci bezprzewodowej. Dzięki niej możemy przeprowadzić pełną diagnozę sieci, która może wykryć problem.
Mac problem z WiFi. Sprzęt.
Problem z dostępem do WiFi zdarza się na każdym komputerze Mac. Problem ten dotyczy zarówno Mac mini, jaki MacBook Pro czy Air.
Mac problem z WiFi. Router lub Access Point.
Często problem leży po stronie routera lub access pointa. To do tych urządzeń podłącza się Mac. Jeśli jest taka możliwość to należy zacząć do miękkiego resetu. Miękki reset polega na chwilowym odłączeniu od prądu urządzenia i ponownym go podłączeniu. Zwracamy jednak uwagę na to że chociaż w większości przypadków nie powoduje to konieczności ponownego konfigurowania urządzenia ale zdarzają się takie przypadki. Jeśli konfiguracja rotuera to problem to sugerujemy tego nie robić. Często ustawienia dostępu routera czy access pointa nie pozwalają się łączyć nowym urządzeniom. W takim przypadku należy zmienić te ustawienia – najlepiej rozwiązać ten problem przez kontakt z ich administratorami.
Kursy organizujemy w Warszawie i innych dużych miastach Polski, w naszej siedzibie, u klienta, lub we wcześniej uzgodnionej lokalizacji. Dla grup, kursantów indywidualnych i online. Jesteśmy elastyczni terminowo – szkolimy w tygodniu, w weekendy i popołudniami.
Oferujemy również pomoc techniczną, na miejscu u klienta,po dostarczeniu nam sprzętu lub kursy online.
Polecamy nasze inne kursy:
KONTAKT:
Grzegorz Sobótka
603377273
g.sobotka@grandkom.pl
co pewien czas zrywa na moim macu polaczenie sieci chociaz w moim telefonie nie ma problemu a kozystam w tym samym czasie z tego samego routera
130Mg/s szum 95